Onze belofte aan kaarthouders en de gemeenschap

De afgelopen paar weken of maanden, afhankelijk van waar ter wereld u zich bevindt, is het coronavirus (COVID-19) een belangrijk onderdeel geworden van onze nieuwe realiteit. Elke dag worden er nieuwe maatregelen bekendgemaakt – door overheden en organisaties – die ons allemaal raken en steeds nieuwe uitdagingen met zich meebrengen.

Mastercard volgt alle ontwikkelingen op de voet om te zorgen dat ook wij de maatregelen nemen die nodig zijn om onze medewerkers te beschermen en onze klanten zo goed mogelijk van dienst te blijven.

We zijn er voor u. Elke dag helpt ons netwerk u om het meeste uit uw dagelijkse activiteiten te halen. Van het kopen van een cadeau en het doen van boodschappen tot betalingen aan een kleine ondernemer, tot de toepassing van op data gebaseerde inzichten om bedrijven en overheden te ondersteunen bij belangrijke beslissingen. Aan de basis van dit alles staat onze belofte om elke transactie veilig, eenvoudig, slim en toegankelijk te maken.

Dit blijft onveranderd in de huidige onzekere tijden. Dezelfde technologie wordt gebruikt om vrienden en familie geld te sturen of om medische zorg te bekostigen. Ons netwerk is de hoeksteen van deze activiteiten. En ondanks de coronacrisis blijven we onze dienstverlening voortzetten zoals u van ons gewend bent.

Klantenservice
Heeft u vragen over uw saldo of specifieke aankopen? Dan adviseren we u om contact op te nemen met de bank of kaartuitgevende instantie. Het nummer vindt u op de achterkant van uw creditcard. Uiteraard staat ook onze klantenservice voor u klaar, online, via Twitter of via onze gratis telefoonnummers.

Voordelen van elektronische betalingen

  • Tap & Go: contactloos betalen betekent dat u niet uw creditcard hoeft te overhandigen. Houd uw kaart of digitale portemonnee gewoon tegen de terminal om snel en veilig te betalen, zonder persoonlijk contact.
  • Geen handtekening nodig: u hoeft geen pen meer bij u te hebben omdat ondertekening door de kaarthouder niet meer nodig is bij het doen van een aankoop.
Veiligheid voorop
  • Fraudewaarschuwing: cybercriminelen maken misbruik van de behoefte van mensen om op de hoogte te blijven van het laatste coronanieuws. Ze gebruiken phishing om malware te installeren en zo uw gegevens te stelen. Bezoek alleen websites die u kent, controleer of u de afzender kent en deel nooit gevoelige informatie.
  • Wees gerust: u bent beschermd tegen ongeautoriseerde aankopen. Als u uw kaart verliest of onbekende afschrijvingen ziet op uw overzicht, neem dan contact op met de kaartuitgever.

Ondersteuning van de gemeenschap
We hebben ons aangesloten bij de Bill & Melinda Gates Foundation en Wellcome Trust om zo snel mogelijk een antwoord te vinden op de coronapandemie door de ontwikkeling van behandelingen. We nodigen u uit om een oplossing te vinden voor deze ongekende situatie.

We willen gemeenschappen die extra hard worden getroffen door de situatie ondersteunen en verdubbelen de donaties van onze medewerkers aan noodhulp. We hebben gedoneerd aan de China Women's Development Foundation, lokale voedselbanken in de VS, en we hebben 25.000 mondkapjes gedoneerd aan New Yorkse ziekenhuizen. Via onze samenwerking met Scholastic stellen we ons Girls4Tech online lesprogramma voor basisschoolleerlingen beschikbaar voor ouders en leerkrachten die op zoek zijn naar online lesmateriaal.